Нині серед учнівської молоді надзвичайно загострилася проблема насильства, здійснюваного самими дітьми одне до одного. Останніми роками визнано поширення в освітній практиці такого явища, як шкільний булінг. Це соціальна проблема всього світу.
Булінг (bullying, від анг. bully — хуліган, забіяка, задирака, грубіян, насильник) визначається як утиск, дискримінація, цькування. Цей термін означає тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи до іншої дитини або інших дітей.
Мотивацією до булінгу стають заздрість, помста, відчуття неприязні, прагнення відновити справедливість, боротьба за владу, потреба підпорядкування лідерові, нейтралізації суперника, самоствердження, тощо, аж до задоволення садистських потреб окремих осіб.
20 жовтня практичний психолог Фесенко М.В. провів бесіду «Протидія булінгу» з учнями 10-го класу. Він розповів, як розпізнати цькування і як його уникнути. Щоб впоратися самостійно, потрібно ігнорувати кривдника, обговорити ситуацію, яка склалася, стримувати злість і гнів, використати гумор, але ні в якому разі не вступати в бійку. Микола Вікторович розповів, до кого
...
Читати далі »