Меню сайту |
|
|
|
Календар |
|
« Жовтень 2024 » | Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
|
|
Архів записів |
|
|
|
|
Вітаю Вас, Гість · RSS |
15.10.2024, 19:52 |
70 способів сказати «дуже добре»
Визначення типових труднощів у навчанні молодших школярів
Як зробити, щоб процес навчання був позбавлений можливості пригнічувати особистість?
- Потрібна відкритість і приступність педагогів, демократизм у стосунках; неприпустимі прояви негативних емоцій, в тому числу бажання помститись, «насолити», ущемити, принизити учня чи ученицю.
-
- Співпраця учня і вчителя. Не допускати до роботи вчителів, які не вміють враховувати індивідуальність учнів, авторитарно розв'язують конфлікти.
-
- Розробити Правила для вчителів і для учнів. А то сьогодні правила існують тільки для учнів.
-
- Потрібно вчити дітей класу гуманним міжособистісним стосункам, а вчителям показувати особистий приклад.
-
- Потрібно створити у школі Комісію захисту прав дитини. На методичних об'єднаннях вчителів більше уваги приділяти саме цьому питанню.
- Потрібно готувати кваліфікованих педагогів і ввести спеціальний предмет для розвитку почуття взаємоповаги. Це проблема нашого суспільства, яке мусить змінитися корінним чином.
-
- Вчитель не повинен робити публічних зауважень і ображати учнів.
-
- Я вважаю, що це неможливо, щоб особистість не пригнічували. Якщо у викладача є «зуб» на учня, то в цьому йому вже ніхто не допоможе. В кожній групі є «козел відпущення», який звикає до того, що його весь час ущемляють. А коли він потрапляє в інший колектив, то не знає, як себе поводити. Вихід із конфлікту — зміна колективу.
-
- Учнів часто принижують вчителі. Вчитель, що погано ставиться до учня, як до людини, «зривається» на ньому своїми зауваженнями, часто принизливими. Вчитель повинен з повагою ставитися до учня і не змішувати свою особисту антипатію до людини з стосунками учень-учитель.
Як вчителям бути між Сціллою — успішний навчальний процес та виховання людської гідності — і Харибдою — небажання дітей вчитися?
Тут може допомогти чітка мотивація навчання — адже психіка дитини і підлітка суттєво відрізняється від психіки дорослого саме наявністю сильно розвиненої мотивації поведінки. Шкільні навчальні програми переобтяжені інформацією, фактами та деталями. Накопичення фактів — процес для дитини невмотивований, а значить, нудний. Під час навчання опора іде на пам'ять. Є такий психофізіологічний закон — всі знання, що дитині нав'язуються, дуже швидко забуваються. Небезпека ще і в тому, що знання зразу подаються у готовому вигляді, і у дитини формується звичка жити чужим, а не особистим розумом. Потрібна реформа навчання — коли навчання стане цікавим, а насильства з обох сторін у школі стане менше. Отже, відпаде покарання за погане навчання.
Не дитина для школи, а школа для дитини!
|