ПАМ’ЯТКА КЛАСНОМУ КЕРІВНИКОВІ.
НЕ МОЖНА.
1. Постійно критикувати дитину, бо вона незлюбить Вас та інших людей.
2. Часто насміхатись над дитиною, бо вона стає замкнутою.
3. Постійно дорікати дитині, бо в неї з’явиться почуття безпідставної провини.
4. Постійно сварити дитину, бо вона стає агресивною.
5. Допускатися лайки, нецензурних слів, а тим більше фізичного покарання.
НЕОБХІДНО.
1. Підбадьорювати дитину, тоді вона буде впевненою в собі.
3. Хвалити дитину, тоді вона буде намагатись стати кращою.
4. Поводитись з дитиною чесно і справедливої вона намагатиметься бути справедливою.
5. Створювати умови, щоб дитина почувала себе у безпеці, тоді вона вчитиметься вірити у людей.
6. Постійно підтримувати дитину, заохочувати і розуміти, тоді вона буде любити і поважати інших..
МЕТА І ЗАВДАННЯ ВИХОВНОЇ РОБОТИ.
1. Виховувати в учнів любов до свого народу, його мови, традицій, народних ремесел.
2. Виховувати любов до праці, почуття дбайливого господаря своєї школи, бережливе ставлення до шкільного і класного майна.
3. Вчити дітей вчитись, виховувати почуття відповідальності за доручену справу.
4. Виховувати бережливе ставлення до природи, дати елементарні знання з екології.
5. Виховувати дітей на принципах християнської моралі.
6. Здійснювати правове виховання дітей, ознайомлювати з правовою відповідальністю, окремими статями Кримінального кодексу України.
7. Привчати дітей до систематичного читання періодичної преси, перегляду телепередач з наступним обговоренням цих матеріалів на інформаційно-пізнавальних годинах..
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Як вести себе вчителю, якщо виникла проблемна ситуація і ви змушені просити батьків про зустріч?
• Запрошуючи батьків у школу, запитайте в себе: що я хочу отримати в результаті? Якщо просто висловитися, засудити дії дитини або методи виховання батьків, то цей шлях неефективний. Спробуйте знайти конструктивне рішення, адже це полегшить, насамперед, вашу роботу.
• Під час обговорення в присутності дитини пам'ятайте: яка б не була її вина, батьки завжди (принаймні при людях) повинні бути адвокатами своїх дітей. Двоє на одного — це нечесно!
• Не покладайтеся на чутки. Говоріть тільки про достовірно відомі факти, не заохочуйте нашіптування.
• Говоріть про конкретні речі, старайтеся не вживати такі вирази-штампи як «погано себе поводить», «не хоче вчитися». Висловлюйтеся ясно: «Не зробив два домашні завдання з математики», «Відмовився відповідати на уроці хімії» і т. д. Тоді батькам легше буде проконтролювати подальшу навчальну діяльність дитини.
• Пропонуючи можливі способи рішення проблеми, не провокуйте дорослих на насилля, цим ви лише налаштуєте дітей проти себе. Як результат: діти будуть старатися приховати від батьків дату чергових зборів.
• При наближенні до завершення зустрічі, запитайте себе: чи виправдалися мої сподівання? З якими почуттями батьки ідуть додому? Як подивиться на мене учень завтра? Розвиток дитини — складний, неоднозначний процес. 1 від того, наскільки тернистим і хворобливим буде ваш спільний шлях, залежить про що буде згадувати людина через десять або двадцять років після школи. Куди приведе його та дорога, яку він подолав, опираючись на ваші та батьківські руки? Адже коли тебе підтримують з обох сторін, якось надійніше...
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Підготовка виховної позакласної справи-заходу
Виховний захід — це одна з організаційних форм, що широко використовується в позаурочній та позашкільній виховній роботі.
Виховна справа дозволяє виробити в учнів певну систему ставлення до оточуючої дійсності, формує образ самого себе, ціннісні мотиви, духовні потреби, відповідальність за. вчинки; впливає на громадську думку, прилучає до життя колективу, формує його традиції.
Виховний захід є процесом, що передбачає у своєму розвиткові декілька взаємодіючих між собою стадій:
1. Аналіз обстановки визначає актуальність теми заходу, напрям діяльності.
2. Визначення мети,
3. Планування.
4. Підготовка безпосередньо виховного впливу на учнів.
5. Наслідок — аналіз спроможності даного заходу.
Такий логічний ланцюжок постійний для будь-якого заходу, міняється лише зміст, посилюється значення того або іншого етапу в залежності від мети справи, що проводиться.
Кожен з етапів вже є процес виховання, що дозволяє залучити вихованців до аналітичної, комунікативної, організаторської діяльності.
Що ж слід враховувати під час підготовки та проведення заходу?
• визначити цілі та завдання заходу;
• вибрати види, форми та методи роботи з врахуванням віку учнів;
• вибір форм виховання залежить від: змісту та спрямування виховних завдань, віку учнів, рівня їх вихованості та особистого соціального досвіду; особливостей дитячого колективу та його традицій; особливостей і традицій регіону, технічних можливостей, а також рівня професіоналізму вчителя (вихователя);
• продумати, як оптимально зайняти вихованців у підготовці та проведенні заходу;
• визначити можливість участі батьків, спеціалістів з профілю тематики заходу, психолога, представників громадських організацій.
• підбір тематичного матеріалу — стосовно змістовності, переконливість із врахуванням вербального методу, методів привчання та спонукання й методів виховних впливів (метод формування свідомості — оповідання, бесіда, диспут (наприклад, метод формування досвіду поведінки — створення виховних ситуацій, вправа та ін.), метод стимулювання — змагання, заохочення, покарання);
• використання цікавих, творчих засобів (інноваційних): тестів, анкет, відеосюжетів, ігрової діяльності та ін.;
• побудова логічної послідовності ходу та логічної завершеності (теми) за раніше поставленою метою заходу;
• вирівнення (прорахунок) за тривалістю заходу згідно з віком вихованців, місцем проведення;
• підбір матеріалу для оформлення композиції з метою досягнення емоційності сприйняття (за необхідністю).
Складання програми позакласного заходу:
1. План підготовки (детальний). Написання.
2. Написання ходу проведення заходу.
3. Написання самого сценарію.
Складання схеми аналізу даного заходу
Підготовка виховної позакласної справи
Програма позакласної справи |
наявність | |
Відповідність методичним вимогам |
Вербальні методи |
продуманість |
інформація | ||
переконання | ||
спонукання | ||
навіювання | ||
Методи привчання |
вправа | |
доручення | ||
режим | ||
організація діяльності | ||
Методи спонукання |
заохочення | |
вимога | ||
заборона | ||
покарання | ||
ТЗН, оформлення |
змістовність | |
емоційність | ||
участь учнів у підготовці (актив, пасив) | ||
розподіл доручень | ||
Стимулювання самостійності діяльності |
інсценування | |
інструктаж | ||
творча діяльність ' | ||
виконання | ||
|
зміст | |
композиція | ||
|
контрольний елемент підготовки |